Dinsdag - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Groevenbeek 2018 - WaarBenJij.nu Dinsdag - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Groevenbeek 2018 - WaarBenJij.nu

Dinsdag

Door: Julia, Emma, Marije, Anna en Roos

Blijf op de hoogte en volg Groevenbeek

29 Mei 2018 | Nederland, Ermelo

Vanochtend gingen Zosja, Roos en Anna de docenten wakker maken, met het liedje Sta op van Jan Smit. Na 5 a 10 min kwamen de docenten bij de dames en stonden daar met z’n drieën voor de deur te dansen. Daarna mochten de dames de andere meiden wakker maken maar de meeste waren al wakker. Daarna gingen we ontbijten, we kregen te horen wat er vandaag gaat gebeuren. Na het ontbijt gingen we ons klaar maken om de stichting te gaan helpen te klusjes doen. Een aantal meiden gingen de wc afmaken, container schuren, bedden maken en een muur maken. Om 11:00 waren we klaar, daar kregen we een lunch pakketje mee. Daarna gingen we naar het hotel om ons klaar te maken om naar de Zoutmijn te gaan. Toen kwam de bus en die reed een aantal rondjes terug want er waren meiden geld vergeten. Toen we er waren was er een gids en die vertelde ons veel informatie hoe het er vroeger aan toe ging. Ook mochten we zout proeven die aan het plafond hing, het was heel erg zoutig. Daarna mochten we zelf een uur rond lopen en in attracties gaan. Daarna gingen we naar het marktje iedereen heeft er leuke dingen gekocht. Op de terug weg werden er een aantal meiden misselijk. Toen was het tijd om te eten. Na het eten gingen we ons zelf opfrissen om naar de stichting te gaan om een interessant verhaal te horen van Marien. Hij verteld ons de thuis situatie van het meisje met de 2 verschillende schoenen aan. Daarna gingen we een brug over lopen en zagen we hoe het eruit zag in de arme wijk, ook liepen er dieren die er heel mager uit zagen. Op de terug weg waren er veel meiden geraakt hoe ze daar leven, daar waren we wel een tijd geraakt door. Uiteindelijk is het allemaal beter met de meiden. Nu gaan we nog even de gastlessen voorbereiden, en na te kletsen over de dag.

Kleine toevoeging van de docenten: Het verhaal van Marien en het zien van een arm deel van de wijk heeft erg veel indruk gemaakt. Bijzonder om te zien hoe open en eerlijk de meiden zijn en hoe ze geraakt worden door wat ze hier zien.

• 29 Mei 2018 - 20:05

Oma Corrie:

Wat boeiend om zo met jullie te kunnen meeleven. Ernst en plezier: ga er vrolijk mee door!

• 29 Mei 2018 - 21:17

Bas Stokking:

Ziet er leuk en goed uit dames.
    Zet m op en nog veel plezier.☺

• 30 Mei 2018 - 09:14

Nienke Van Herksen:

He meiden, leuk verslag! Jullie maken heel wat mee daar. Nog veel plezier samen!!