Maandag - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Groevenbeek 2018 - WaarBenJij.nu Maandag - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Groevenbeek 2018 - WaarBenJij.nu

Maandag

Door: Judith, Daimy, Elle, Sanne, Britt

Blijf op de hoogte en volg Groevenbeek

28 Mei 2018 | Nederland, Ermelo

Om acht uur vanochtend zaten we allemaal moe aan het ontbijt, de een meer dan de ander.
We moesten ons voorbereiden op een drukke dag want wij gingen voor het eerst de wijk in, de wijk van de roma mensen.
Eerst kregen we een lange vermoeiende maar belangrijke uitleg van alle regels, waar wij ons aan moesten houden. Iedereen kreeg een andere taak, de een ging een wc bouwen, de ander ging de wijk in, een container schuren en de muur van een hut moest eruit.
Rond 1 uur kwamen de eerste kinderen, jongens en meisjes van 4 tot 8 jaar. Je zag veel verschillende kinderen, van heel arm naar iets minder arm. Wat wij echt zagen is dat ze blij waren met de kleinste dingen. Later kwam de groep van 9 tot 12 jaar, met één meisje die jonger was. Dat meisje heeft veel indruk op ons gemaakt, ze hebben het thuis zo arm dat ze twee verschillende schoenen droeg (waarvan één te klein).
Terug bij het hotel gingen wij eerst eten, ook nog naar de Lidl eten inslaan. ’S Avonds hebben wij nog met de groep spelletjes gedaan en de dag + indrukken besproken.
Het heeft ons veel doen nadenken, een bijzondere dag dus.
Slaaplekker!

Nog even een toevoeging van de docenten: wat zijn wij ontzettend trots op deze meiden. Ze hebben voor een prachtige dag gezorgd!

• 28 Mei 2018 - 19:50

Caroline :

Wat mooi dat jullie daar zo van betekenis mogen zijn.
    Kanjers zijn jullie.

• 28 Mei 2018 - 20:52

Ima Koetsier:

Fijn dat jullie anderen kunnen helpen.
    Trots op jullie

• 28 Mei 2018 - 21:20

Trudy De Jong:

Jullie zijn goed bezig, super!!

• 28 Mei 2018 - 22:04

Karin Verkerk:

Ook thuis zijn we trots op deze meiden!
    Wat een goede indruk geven de foto's al.

• 29 Mei 2018 - 08:32

Geke Koetsier:

Wat gaaf om te lezen meiden (de jongens zullen na de verhalen wel spijt krijgen). Ten eerste al mooi dat jullie hiervoor gekozen hebben of niet hier voor kozen maar toch in Roemenië zijn ;) Wat bijzonder om mensen te mogen helpen, maakt je rijk. Ook al zijn jullie daar maar voor even, voor altijd in het hart van de mensen dat weet ik zeker. Geniet er nog van!

• 29 Mei 2018 - 09:23

Gerda Van Den Bosch:

Wat super leuk om jullie verslagen te lezen en jullie foto's te zien !
    Ontzettend trots op jullie !!

• 30 Mei 2018 - 06:16

Marjo Koopmans:

Wauw wat bijzonder!!
    Jullie zijn zeker kanjers! Geniet er nog van.